lisaboonstra.reismee.nl

Mums care childrens home

Hallo Allemaal,

Leuk om alle reacties te lezen!! Ik zit nu in een internet cafe in Kasoa een grote stad vlak bij senya. Ik heb nu 1 week in het weeshuis gewerkt, dus het is wel weer tijd om een verhaaltje te plaatsten. Vorige week woensdag zijn we begonnen met het werken in het weeshuis. Toen we aankwamen, kwamen er 30 kinderen op ons afgestormd. Het liefst willen ze allemaal in je armen springen. Tijdens de ronleiding viel een klein meisje van een jaar of 2 in mijn armen in slaap.

Het weeshuis is echt super arm!!!Hier schrok ik wel even van. Ik wist dat het arm was, maar ik had niet gedacht dat het zo arm was. De kinderen krijgen 3 maaltijden per dag, maar hier zit weinig variatie in en ze krijgen nooit groente of fruit. Ze gaan nu wel naar school in het weeshuis. Dit hebben 3 andere vrijwilligers op zich genomen. Zij geven les, want er is verder geen leraar die dit kan doen. Verder is er op dit moment geen huismoeder aanwezig. Als het goed is komt er maandag een nieuwe. Dit mag ook wel want op dit moment is er alleen een jongen van 20 jaar die voor de kinderen zorgt. Gelukkig zijn we op dit moment met 5 vrijwilligers.

De eerste dagen moest ik wel even wennen. Vooral de wc is verschrikkelijk. Gewoon een gat in de grond en het stinkt er enorm. Het douchen in de buitenlucht heeft wel zijn charme. Je moet savonds alleen even goed checken met je zaklamp of er geen enge beesten in de douche zitten:S Ik slaap samen met Claudia in een klein kamertje, dus dat is heel gezellig.

De kinderen in het weeshuis zijn echt geweldig. En daar doe je het ook voor!!! Het zijn ook echt hele harde werkers. De jongens van 9 a 10 jaar halen elke dag hele emmers water op die zij op hun hoofd naar het weeshuis dragen.. De meisjes helpen met de was, koken en schoonmaken. Echt onvoorstelbaar om te zien wat ze allemaal al zelf doen. Zelfs de kleintjes vinden het leuk om je mee te helpen met schoonmaken en vaak doen ze dit nog goed ook. De kinderen, vooral broertjes en zusjes, zorgen ook heel goed voor elkaar. Echt heel mooi om te zien.

Gisteren had ik mijn ipod met boxen meegenomen en dit vonden ze helemaal geweldig. Alle kinderen begonnen gelijk te dansen en ook echt super goed. Allemaal hebben ze gevoel voor ritme, dat is in Nederland wel anders. Ook had ik scoebidoe touwtjes meegenomen en ook dit was een groot succes. Ze hebben nu allemaal een mooie armband om en de jongens hebben 1 om het hoofd gemaakt.

1 meisje mafia is al een paar dagen erg ziek. Vandaag zijn ze met haar naar het ziekenhuis gegaan en ze bleek malaria te hebben. Als het goed is krijgt ze hier straks medicijnen voor en mag ze vandaag weer naar huis. Echt zielig om zo`n kleintje zo ziek te zien.

Met al het sponser geld kunnen wij hier heel veel goede dingen doen. We zijn bezig een waterproject en het weeshuis heeft nog veel verbeteringen nodig. Binnenkort schrijf ik hier meer ove, want ik heb op dit moment geen tijd meer.

Morgen gaan we in iedergeval als uitje met alle kinderen naar het strand. hier hebben ze allemaal heel veel zin in.

Allemaal heel erg bedankt!!!

Groetjes Lisa

Reacties

Reacties

Yessica

Wauw te gek om te lezen Lisa!!

Ina

Mooi verhaal lieverd, jullie doen geweldig werk.
Ik ben trots op je, ik denk dat je een geweldige levenservaring hebt opgedaan als je terug bent.

Marije

Kippenvel!!! Klinkt super schatje! Echt trots op jullie!! Wat een verhalen zeg, kan me voorstellen dat je moest wennen! Veel plezier daar nog en keep up the good work! Dikke kus

Nelleke

Ik heb heel erg waardering voor je dat je dit doet. Kan me voorstellen dat het niet altijd meevalt.
Maar je doet het SUPER!

Corine

Kan me voorstellen dat je moest wennen! Wat een verschil met hier zeg!
En ze zijn zo blij met die kleine dingen, net iets voor jou om dat met ze te doen!
Veel sterkte!

Rene

Goed werk Lisa. In hoop dat je een geweldige tijd hebt, en een ervaring rijker. Groeten van La Palma.....

Marlies

Wat goed van je Lisa en wat een bijzondere ervaring moet dit voor je zijn. Toch ook heerlijk dat je voor deze kinderen wat/kunt betekenen.
Heel veel sterkte!

Willemieke

Je bent een kanjer

Marije

Tijd voor een update!!!! Mis je joh, nait normaaaaal!!!!
Maar de tijd gaat waarschijnlijk veelste snel daar dus geniet nog maar lekker daar! Xxxxxxxx dikke knuffels

Nicole

Hé Lisa,

Ben net terug van vakantie en heb net al je verhalen gelezen. Super wat je daar allemaal doet. Deze ervaring zul je nooit vergeten. Wat zal de tijd daar voorbij vliegen. Ben ontzettend beniewd naar je uitgebreide verhalen en foto's. Misschien kun je straks gezellig een dagje naar Amersfoort komen om bij te kletsen, maar eerst nog genieten van de tijd daar.
X Nicole

Maurice

Ha die Lisa,

Eindelijk een berichtje van ons. Echt nodig die hulp van vrijwilligers , dat blijkt wel uit je verhalen. hopelijk kunnen jullie daar iets neerzetten. jij hebt je bijdrage in ieder geval geleverd. Smaakt vast naar meer als je dat eenmaal hebt ervaren.

Zorg dat je goed en veilig thuis komt en natuurlijk zien we de foto's.

Groeten,

Maurice, Karin en kids.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active